مادر کانون عشق و عاطفه است. مادر احساسی به تو داره که هیچ کس دیگری اون احساس رو نمی تونه داشته باشه. بین مامانا و بابا ها فرقه؟ این نظر بنده نیست هانظر پیا مبر مهربانیهاست. بابای عالمین وقتی ازشون  می پرسن به کی خوبی کنم سه مرتبه پشت سر هم در جواب می فرمایند به مادرت و دفعه ی چهارم می فرمایند به پدرت.

 همیشه هر چی بده مال مادره. ته دیگ سوخته سهم مادره. وقتی غذا کمه مادر میل نداره. وقتی همه خسته اند تازه مادر بلند میشه چایی دم می کنه. دم عید گرد و غبار واسه ماماناست و شادی و تمیزی خونه مال ما…

ما از مادر زندگی رو یاد می گیریم و عشق ورزی رو با تمام وجودمون. حتی اگر مادرمون بیسواد باشه بازم سواد عاطفه ای که داره باعث میشه ساعتها بشینیم و نیگاش کنیم تا شاید یاد بگیریم مادر بودن چطوریه؟

این روزها حال مادری زیاد خوب نیست . این روزها مادرا کلاس دارن ، درس دارن، خودشون استعدادهای نشکفته دارن که باید شکوفا بشن… این روزها مادرا غرور دارن ،گوشی و وایبر و هزار سرگرمی دیگه دارن و خلاصه اینکه برای مادر بودن و مادری کردن وقت کمتری   دارن.

اما همه ما باید ببوسیم دست مادرانمان را که به جز مادری دغدغه ی دیگری نداشتند. زمانیی که نه ماشین ظرفشویی بود نه حتی آب گرم… باید بوسید دستان چروک شده ی امروز را که دیروز در همهمه ی بحران جنگ و بمباران و … خانواده هایشان را با سختی هر چه تمام حفظ کردند و مردانه در مقابل دشمن پنهان اقتصادی و اجتماعی در پشت جبهه ایستادند و نگذاشتند آب در دل بچه هایشان تکان نخورد. مادرایی که بقچه به دست بچه هاشونو حموم می بردند . چه خاطره هایی هنوز خیلی کهنه نشده اند!

وقتی بچه بودیم یکی از تفریحالتمون این بود که کریستالهای لوستر رو رو.بروی خورشید می گرفتیم و انعکاس نور اون می شد هفت رنگ و از اطراف می پاشید روی زمین. چقدر شیرین بود و چقدر شیرینه که مامانهای ما اینطوری بودند شهد زندگی رو با تمام تلخیش تو وجودشون جمع می کردند و به ما عسل مهربانی می خوروندن. با تمام احترام به مادران دیروز و مادران مهربان امروز باید پرسید:

مادران امروز با این همه امکانات چقدر در منشور وجودشون نور عشق را پرورش می دند تا انعکاس هفت رنگ زندگی رو به بچه هاشون نشون بدن؟؟؟ این سوال و چالش خیلی مهمیه . مادرای جوون حتما بشینین پای نگفته های ماماناتون مادر بزرگاتون و کمی مادر بودن را نگاه کنید. و کمی بیشتر و عمیق تر به این سوال من فکر کنین. منتظر نظراتتون هستم.

موضوعات: تبلیغ  لینک ثابت



[پنجشنبه 1394-01-20] [ 04:49:00 ب.ظ ]