سطرهای خالی
 
  خانه آخرین مطالب لینک دوستان تماس با ما  

   


اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        








جستجو






Random photo

برات کربلا





کونوا زینا لنا و لا تکونوا شینا لنا





یاد امام و شهدا








اذکار هفته



  8نکته کلیدی داشتن خانواده شاد2   ...

1-

. خانواده شاد ،هیچ‌گاه یکدیگر را تغییر ندهید
کارشناسان می‌گویند عادات و رفتار‌‌هایی که الان آزاردهنده و ناخوشایند به‌نظر می‌رسند، همان‌هایی بوده‌اند که شما را به‌سمت همسرتان جذب کرده‌اند. پس هیچ‌ وقت نباید سعی کنید آنها را تغییر دهید. درمانگر‌ها معتقدند زوج‌های موفق آنهایی هستند که تفاوت‌های خود و شریک‌شان را می‌شناسند و آنها را درک می‌کنند.

 

 

 

2. خانواده شاد ،همدیگر را تحسین کنید
کارشناس روابط انسانی، جان گاتمن دریافت شادترین زوج‌ها آنهایی هستند که قدرشناسی‌شان از یکدیگر را حتی با نگاه محبت‌آمیز یا نوازش ابراز می‌کنند. اگر همسر شما پدر یا مادر خوبی است یا خوش‌فکر و خلاق است [یا هر ویژگی مثبت دیگری دارد]، به او بگویید و تحسینش کنید.

3. خانواده شاد ،گذشته را بازبینی کنید
بهترین زوج‌ها، با فراموش‌کردن قسمت‌های بدِ گذشته و تمرکز روی زمان‌ها و خاطرات خوب و مثبتی که با هم داشته‌اند، تاریخ را دوباره می‌نویسند.  

4. خانواده شاد ،شنونده‌ی خوبی باشید
گوش‌ دادن به گله‌ها و شکایت‌های شریک‌تان از مؤلفه‌های ضروری برای هر رابطه‌ی طولانی‌مدت است. مهم‌ترین نکته در این موقعیت‌ها این است که هیچ‌وقت طرف کسی را نگیرید که همسرتان از او شکایت دارد یا همسرتان را ناراحت و عصبانی کرده است.

5. خانواده شاد ،خیلی هم راحت و خودمانی نباشید
اگرچه‌ پوشیدن لباس راحتی و لم‌دادن و تماشای تلویزیون می‌تواند خیلی دلچسب و راحت باشد، اما این را به روال هر روزتان تبدیل نکنید. شادترین زوج‌ها آنهایی‌اند که با هم قرار می‌گذارند، از ظاهر هم تعریف می‌کنند و با هم کار‌های سرگرم‌کننده و جالب انجام می‌دهند تا عشق و جاذبه و احساس‌شان را نسبت به هم حفظ کنند.

6. خانواده شاد ،کارهای خانه را با همدیگر انجام دهید
یکی از رایج‌ترین دلایل جروبحث در هر رابطه‌ای انجام کارهای خانه است. بنابراین، برای اجتناب از مشاجرات و بحث و جدل‌ها بر سر اینکه چه کسی ظرف‌ها را بشوید، آن را با کمک هم انجام دهید. کارشناسان معتقدند انجام کارهای منزل با همدیگر، ازجمله پرداخت قبوض، اتوکردن لباس‌ها و شستن ظرف‌ها، مثل انجام مراسم مذهبی است و می‌تواند هر رابطه‌ای را تقویت کند.

7. خانواده شاد ،با هم ورزش کنید
دکتر جین گریر می‌گوید با هم ورزش‌کردن کلید شاد زیستن در زندگی زناشویی و از نشانه‌های رابطه‌ی سالم است. حتی اگر شما روی تردمیل مشغول دویدن هستید و او در سالن بدن‌سازی است، باز هم این بهترین راهی است که می‌توانید عصبانیت‌ها و ناراحتی‌های‌تان را با هم دور بریزید درحالی‌ که ذهن و جسم‌تان را سالم نگاه می‌دارید.

8. خانواده شاد ،پیاده‌روی هفتگی داشته باشید
دکتر جین گریر معتقد است همه‌ی زوج‌ها باید به‌صورت هفتگی، یک وعده پیاده‌روی 30دقیقه‌ای با هم داشته باشند. به‌نظر او این بهترین روش برای وقت‌گذراندن با یکدیگر و قرارگرفتن در جریان کار و زندگی همدیگر و رهایی از تنش‌های زندگی روزمره است.

موضوعات: تبلیغ اجتماعی, تبلیغ, تبلغ در خانواده/ طلاب و روابط با خانواده, بیشتر بدانیم؟  لینک ثابت



[چهارشنبه 1397-07-18] [ 02:42:00 ب.ظ ]





  رازهای داشتن خانواده شاد   ...

بعضی از انسان ها دست خودشان نیست فرقی نمی کند اوضاع زندگی بر وفق مرادشان باشد یا نباشد. بد اخلاق و بدقلقند. علم روانشناسی معتقد است این جور این آدم ها در خانواده هایی بزرگ شده اند که طعم زندگی شاد را نچشیده اند. 
پدر به عنوان سرپرست خانواده هیچوقت نخندیده و مادر هم شرایطی فراهم نکرده تا نشاط و شادابی، میهمان خانواده شود و در حالی که تجربه نشان داده بچه هایی که در خانواده های شاد بزرگ می شوند از هر نظر موفق ترند. 
در ادامه به راهکارهای مهم و اساسی برای رسیدن به یک خانواده شاد اشاره میکنیم. 

به خدا تکیه کنید
یکی از مهمترین و بهترین راهکارها برای داشتن یک خانواده شاد و پر نشاط این است که والدین از هر اتفاقی که به خواست خدا برایشان روی می دهد، راضی و خرسند باشند. از بچه ها هم بخواهند حقیقت را بپذیرند چرا که رضایت به قضا و قدر الهی، چنان آرامش و نشاطی در خانواده به وجود می آورد که همه اعضای آن خانواده احساس خوشبختی کنند. 
در غررالحکم روایتی از حضرت علی (ع) نقل شده که فرموده اند:اگر به مقدرات الهی راضی شدید، زندگی شما شیرین و خوش می گذرد. 
امام صادق (ع) هم در روایتی می فرمایند:نشاط شادی در اثر راضی بودن به رضای خدا و یقین به دست می آید و اندوه و غم در شک و ناخشنودی به مقدرات الهی حاصل می شود. احساس رضایت از اراده الهی باعث می شود که اعضای خانواده، بایدها و نبایدهایی را که خداوند برای آن ها تعیین کرده، بپذیرند و برای کسب موفقیت فردی و خانوادگی و داشتن خانواده شاد خودشان تلاش کنند تا به خواست خدا نتیجه به زحماتشان به ثمر برسد. 

تفاهم ایجاد کنید
برای اینکه خانواده شاد داشته باشید همه اعضای خانواده باید یکدیگر را درک کرده و به خواسته های هم توجه کنند. در واقع تفاهم و همدلی از شروطی است که در خانواده شاد نقش مهمی ایفا میکنند. 
البته این تفاهم و همدلی در صورتی به وجود می آید که هر یک از اعضای خانواده، پدر و مادر و فرزندان، یکدیگر را به درستی بشناسند و به هم احترام بگذارند. در روایتی در جلد 78بحارالانوار آمده که امام جواد (ع) درباره اهمیت و همدلی و همدردی با دیگران فرموده اند:
« ثَلاثُ خِصالِ تَجتَلِبُ بِهِنَّ المَحَبَّهَ. اَلنصافُ فی المُعاشَرَهَ و المُواساهُ فِی الشِّدَّهِ و الاِنطِواع وَ الرُّجوعُ اِلی قَلبٍ سَلیم / با سه خصلت، محبت دیگران به دست می آید:انصاف در معاشرت، همدلی و همدردی با آنها در سختی ها و بازگشت به قلبی پاک» 
بنابراین درک متقابل اعضای خانواده از نیازهای یکدیگر و اهمیت دادن به آن، بر روحیه و اخلاق آنها اثر می گذارد و داشتن خانواده شاد را به همراه خواهد داشت. 

شیوه رسول الله را پیش بگیرید
خوش رفتاری با نزدیکان از دیگر مواردی است که کارشناسان معتقدند در به وجود آوردن خانواده شاد تاثیر بسیاری دارد. در کتاب اصول کافی به نقل از رسول اکرم (ص) آمده است:آیا شما را از شبیه ترین مردم به خودم با خبر نسازم؟ گفتند آری ای رسول خدا فرمودند هرکس که خوش اخلاق تر، نرم خوتر، به خویشانش نیکوکارتر، نسبت به برادران دینی اش دوستدارتر، برحق شکیباتر، خشم را فروخورنده تر و با گذشت تر و در خرسندی و خشم با انصاف تر باشد. 
به هر حال گاهی پیش می آید یکی از اعضای خانواده نیازی دارد که دیگران برای پاسخ به نیاز او باید از خود گذشتگی کنند. در واقع اگر هر کدام از اعضای خانواده سرشان به کار خودشان باشد و نسبت به مشکلات بقیه بی تفاوت باشند، مسائلی به وجود می آید که کل خانواده را تهدید می کند و باعث ناراحتی همه می شود، در حالی که با همفکری، حمایت و همراهی می توانست مسئله به خوبی و خوشی در خانواده شاد تمام شود. 

احترام فراموش نشود
یکی دیگر از راهکارهایی که در ایجاد خانواده شاد تاثیر بالایی دارد، احترام به یکدیگر است. پیامبر اسلام (ص) در این خصوص می فرمایند:به کودکان رحم کن و بزرگسالان را احترام نما تا از دوستان من باشی. 
در واقع آن حضرت با این فرمایش، هم سیره خود را بیان فرموده و هم مسیر دوستی با خود را نشان داده است. خانه ای که در آن بزرگ ترها به کوچک ترها رحم می کنند و با آنها مهربان هستند، کوچک ترها حرمت بزرگ تر ها را حفظ می کنند و با آنان با ادب و احترام رفتار می کنند و پر از آرامش و نشاطی است که پیامبر اکرم (ص) درباره آن تاکید کرده اند. 
اهمیت مهربانی و محبت کردن به فرزندان به حدی است که در کتاب «مکارم الاخلاق» به نقل از امام صادق (ع) آمده:انَّ اللهَ عَزَّ وَ جَلَّ لَیَرحَمُ الرَّجُلَ لِشَّدَهِ حُبِّهِ لِوُلدِهِ /خداوند عزوجل انسان را برای محبت بسیار به فرزندانش مورد رحمت خود قرار می دهد. 
البته یک راه مناسب برای ابراز محبت نسبت به دیگران در خانواده شاد و به خصوص افراد خانواده هدیه دادن است. در سیره اهل بیت (علیهم السلام) بر هدیه دادن تاکید بسیاری شده است. امام علی (ع) در این زمینه می فرمایند:« عَلیکُم بِالسَّخاءِ وَ حُسنِ الخُلقِ فانَّهُما یَزیدانِ الرِّزقَ وَ یوجِبانِ المَحَبَّه /به یکدیگرهدیه بدهید تا محبت را در میان خود بیفزایید.» 

بدون چشم داشت محبت کنید
گذشت کردن در برابر دردسرها و مشکلاتی که دیگران برای انسان به وجود می آورند از جمله کارهایی است که به آدم آرامش خاصی می دهد. حال اگر این بردباری و گذشت در برابر خطای یکی از نزدیکان و اعضای خانواده باشد نه تنها به او آرامش می دهد بلکه اساس خانواده شاد به وجود میآید و جایی برای کینه نمی ماند. 
در همین مورد، در کتاب کنزالعمال روایتی به نقل از پیامبر اکرم (ص) آمده است:تَعافَوا تسقُطِ الضَّغائِنُ بَینَکم/نسبت یه یکدیگر گذشت کنید تا کینه هایتان از بین برود. بنابراین گذشت و بخشیدن خطای دیگران، کدورت ها را از بین می برد و فضای نشاط و شادی را بین افراد به وجود می آورد. 
در کتاب اعلام الدین روایتی از امام علی (ع) نقل شده که می فرمایند:علیک بِمُداراهَ النّاسِ واِکرامَ العُلَماءِ وَ الصَّفح عَن زَلات الاخوان فَقَد ادَّبک سَیِّدُ الاوَّالینَ و الاخِرینَ بِقَولِه صلی الله علیه و اله. اُعف عَمَّن ظَلَمَک وَ صَلِّ مَن قَطَعَک وَ اعطِ مَن حَرَمَک / تو را سفارش می کنم به مدارا با مردم و احترام به علما و گذشت از لغزش برادران دینی چرا که سرور اولین و آخرین، تو را چنین ادب آموخته و فرموده است گذشت کن از کسی که به تو ظلم کرده، رابطه برقرار کن با کسی که با تو قطع رابطه کرده و عطا کن به کسی که از تو دریغ کرده است. 

راه خوبی را پیش بگیرید
خوش اخلاقی اکسیری است که نشاط و شادی را برای فرد خوش اخلاق و اطرافیان او در خانواده شاد به همراه می آورد. در واقع اخلاق خوب و نیکو تنها فرد را شاد و سرزنده نگه می دارد، بلکه آرامش خاطر و نشاط را به همه اعضای خانواده شاد هدیه می کند. 
اما خوش اخلاقی چیست؟ اما جعفر صادق(ع) در کتاب غررالحکم درباره خوش اخلاقی می فرمایند:نرم خو و مهربان باش و گفتارت پاکیزه و مؤدبانه باشد و با برادرت با خوشرویی برخورد کن. 
در کتاب تحف العقول هم روایتی از امام علی (ع) نقل شده که می فرمایند:هُ مَن ساءَ خلقُهُ مَلَّهُ اهلَ/هر س بداخلاق باشد، خانواده اش از او دلتنگ و خسته می شوند. آن حضرت همچنین درباره ثمره و نتیجه اخلاق خوب فرموده اند:وصولُ المَرءِ اِلی کل ما یبتَغیهِ من طیبّ عیشهِ وَ امنِ سِربه وَ سَعَهِ رِزقهِ به حسن نیَّتِهِ وَ سَعَهِ خُلقه/انسان با نیت خوب و اخلاق خوب به تمام آنچه در جست و جوی آن است از زندگی خوش و امنیت محیط و روزی زیاد دست می یابد.

بنابراین در خانواده شاد که همه اعضای خانواده خوش اخلاق شاد باشند، روزی خانواده روز به روز بیشتری شود و بهترین شاهد مدعای ما حدیث دیگری است که از امام اول شیعیان نقل شده:حُسنُ الخلق یُدِّرُ الرزاق و یونِسَ الرِّفاق /خوش اخلاقی روزی ها را زیاد می کند و میان دوستان انس و الفت پدید می آورد. 
داشتن خانواده شاد مثل هر دست آورد دیگری نیاز به تلاش و ممارست زیاد دارد که به سادگی به دست نمیآید اما بدون شک ارزشش را دارد.

موضوعات: تبلیغ, تبلغ در خانواده/ طلاب و روابط با خانواده, بیشتر بدانیم؟  لینک ثابت



 [ 02:37:00 ب.ظ ]





  آشنایی با هنر "هنر درمانی" درباره این مطالب بیشتر بدانیم ؟   ...


منتشر‌شده 09/05/2013 | توسط آیدین درخواه
آشنایی با هنر “هنر درمانی"Reviewed by آیدین on May 9Rating: 4.0 آشنایی با هنر “هنر درمانی"هنر درمانی(Art Therapy) چیست ؟ هنر درمانی رشته ای است که در آن با خلق یا مشاهده یك اثر هنری از طریق دریافت و بیان احساسات شخص ، برای كمك به او استفاده می شود. بر خلاف هنر كه تنها به منظور خلق اثر هنری انجام می شود ، تمركز هنر درمانی ( كه بطور معمول شامل نقاشی ، سفالگری ، كار با زغال ، مداد رنگی و مواد مشابه است) بر فرایند خلق یك اثر هنری می باشد و فعالیتهای مقدماتی به كار گرفته شده برای درمان ، به خلق اثر و نتیجه حاصل از آن ترجیح داده می شود. در این رشته، ممكن است یك قطعه هنری هیچگاه به پایان نرسد.
هنر درمانی(Art Therapy) چیست ؟
هنر درمانی رشته ای است که در آن با خلق یا مشاهده یك اثر هنری از طریق دریافت و بیان احساسات شخص ، برای كمك به او استفاده می شود. بر خلاف هنر كه تنها به منظور خلق اثر هنری انجام می شود ، تمركز هنر درمانی ( كه بطور معمول شامل نقاشی ، سفالگری ، كار با زغال ، مداد رنگی و مواد مشابه است) بر فرایند خلق یك اثر هنری می باشد و فعالیتهای مقدماتی به كار گرفته شده برای درمان ، به خلق اثر و نتیجه حاصل از آن ترجیح داده می شود. در این رشته، ممكن است یك قطعه هنری هیچگاه به پایان نرسد.
یك هنر درمانگر بر این باور است كه عمل انجام شده در راه خلق یك اثر هنری ، مجموعه ای از فعالیتهای داخلی را در جهت شركت دادن ابعاد فیزیكی ، احساسی و معنوی درمان راه اندازی می كند. برای افرادی كه قادر به ایجاد یك كار هنری نیستند ، رفتن به موزه و یا نگاه كردن به كتابهای هنری نیز می تواند مفید باشد. بدون شک ، نگاه كردن به آثار هنری باعث نیروبخشی از نظر معنوی و افزایش آرامش می شود.

ادوارد مونک: جیغ (۱۹۱۲)
ادوارد مونک: جیغ (۱۹۱۲)
از دیدگاه فیلیپ ویلیامزانجام فعالیت‌های خلاق با استفاده از مواد و روشهای (هنری – دیداری -شنیداری) را هنردرمانی گویند.هدف از فعالیت‌های هنر درمانگرانه رشد هویت، شخصیت و نیزبرانگیختن احساس موفقیت درکودکان ازطریق ابزارهای ابتکاری خودمحور است. سایمون معتقد است که هنر در مانی یا روان در مانی هنری مستلزم توجه به نیازهای روانی بیماران، نظیر نیاز به آزادی، اظهار وجود و آرامش است وبر همین اساس نیازمند توجه به جزئیات مهارتهای هنری نیست و فعالیت‌ها و تولیدات هنری را نه به خاطر رویکرد زیبایی شناسانه آن‌ها بلکه به دلیل نقش روانکاوانه و درمانگرشان مورد توجه قرار می‌دهد.
● تاریخچه هنر درمانی چیست؟
با وجود اینكه مردم همیشه احساسات خود را از یك اثر هنری بیان كرده اند ، هنر درمانی به عنوان یك شغل و رشته درمانی، از سال ۱۹۳۰ بوجود آمد. از جمله حوزه هایی كه در حال حاضر در بسیاری از اوقات از هنر درمانی به عنوان بخشی از درمان استفاده می شود ،روانشناسی ( کاربرد هنر برای آشكار كردن احساسات نهفته ) و درمان فیزیكی (كمك به اعتماد به نفس و توانبخشی) است .
روانشناسان كودك و پزشكان خانواده ، اغلب به علت اینكه كودكان برای بیان احساسات توسط کلمات شرایط سختی را تحمل می كنند ، از هنر درمانی استفاده می نمایند . این رشته همچنین یک جزء حیاتی از فعالیتهایی است كه در بسیاری از شیرخوارگاهها و آسایشگاهها یا در موارد نیاز به پرستاری طولانی مدت ، مورد استفاده قرار می گیرد.

هنر هنر درمانی
هنر درمانی
● هنر درمانی چگونه تاثیر می كند ؟
هنر درمانی از طرق مختلف به درمان كمك می كند. نخست اینكه كیفیت زیبایی شناختی كارهای هنری می تواند خلق ، نشاط ،عزت نفس و آگاهی شخصی بیمار را بهبود بخشد . ثانیا ، تحقیقات نشان داده است كه وقتی افراد در فعالیتهایی كه از آن لذت می برند عمیقا درگیر می شوند ، فاکتورهای فیزیولوژیک مانند ضربان قلب ، فشار خون و تنفس آهسته می شود . به علاوه خلق هنر فرصتی است تا چشمها و دستها با هم تمرین كنند ، بین آنها هماهنگی ایجاد شود و مسیرهای عصبی بین دست و مغز تحریك و تهییج گردد .
از آنجا که هنر درمانی زبانی به غیر از الفاظ دارد، معمولا در مواقعی استفاده می شود كه بیماران با مشكلات فیزیكی و احساسی مواجهند و بیان بیم و امیدها برایشان دشوار است یا نمی توانند براحتی در مورد عصبی بودن و احساسات پیچیده خود صحبت كنند .خلق اثر هنری به افراد كمك می كند تا طرز تفكر و احساسی را كه معمولا توسط ضمیر نیمه خود آگاه پنهان می شود ، در دسترس قرار دهند .
● از هنر درمانی چه توقعی می توانید داشته باشید ؟
یك هنر درمانگر معمولا كار خود را با كمك به تیم پزشكان انجام می دهد . جلسه هنر درمانی می تواند به صورت انفرادی و یا در قالب یک گروه كوچك انجام شود. جلسه درمانی برای افراد بالغ معمولا یك یا دو ساعت خواهد بود ولی برای كودكان و افراد مسن ممكن است كمتر باشد. یك درمانگر ،معمولا مطالب مورد بحث و ابزار مورد نیاز را آماده می كند ، مكان راحتی را در نظر می گیرد و یك موسیقی آرام نیز به عنوان زمینه به محیط درمان اضافه می کند . زمان برای برنامه ریزی ، اجرا ، بازتاب كار و بحث و گفتگو در مورد كار نیز در جلسه لحاظ می شود. قبل از آغاز جلسه درمان ، درمانگر ممكن است از مراجع بخواهد که در مورد علت تمایل به انجام این درمان توضیح دهد تا بدین ترتیب اهداف او بهتر مشخص شود . یك جلسه یا كارگاه علمی آخر هفته ممكن است همه آن چیزی باشد كه مراجع نیاز دارد. گاهی نیز جلسات منظم با درمانگر برای مدت شش ماه یا بیشتر ادامه پیدا می کند .
● مزایای درمان با روش هنر درمانی چیست ؟
از نظر هنر درمانگران ، خلق اثر به تنهایی می تواند به طور طبیعی دارای مزایایی باشد. فرایند خلق اثر با بهبود بخشیدن به احساسات ، عزت نفس و اعتماد به نفس را تقویت می كند .
كاهش استرس نیز یكی از مزایای مهم آن است .تحقیقات نشان می دهد كه سركوب احساسات قوی می تواند به ایجاد استرس منتهی شود و این استرس قادر است علائم بیماری را تشدید كند. با توجه به اینكه هنر درمانی كمك می كند كه مردم به ضمیر ناخودآگاه دسترسی داشته باشند و احساسات محصور شده خود را رها سازند ، این درمان برای آنها كه از فشار روانی و بیماریهای ناشی از آن رنج می برند ،بسیار مفید می باشد.
هنر درمانی همچنین برای درمان مشكلات رفتاری استفاده می شود و اغلب به عنوان یك درمان فرعی ،به روان درمانی خدمت می كند. این درمان بسیاری از اوقات در قالب برنامه درمانهای روانشناختی برای سوء استعمال دارو و الكل استفاده می شود.
هنر درمانی برای بهبود بیماران از ضربه های شدید روانی و آسیبهای جدی ، اغلب به صورت جزئی مفید بوده است. همچنین هنر درمانی می تواند راهی برای ثبت و درک بهتر از تفكر و احساسات افرادی كه بیماریهای مزمنی مانند پاركینسون و آلزایمر دارند ، ارائه دهد.
● چگونه می توانیم یك هنردرمانگر پیدا كنیم ؟
درمانگر هم به صورت مستقل و هم به صورت عضوی از تیم درمان كه ممكن است شامل درمانگر مقدماتی ، روانشناس ، روانپزشك و مشاور توانبخشی باشد ، عمل می كند. شما باید با تعدادی از درمانگران دیدار كنید تا اطمینان حاصل كنید كه با شخصی که نهایتا به عنوان درمانگر انتخاب می كنید راحت می باشید.
درمانگر شما علاوه بر اینكه باید در هنر آموزش دیده باشد ، همچنین باید دارای گواهینامه هنر درمانی نیز باشد. انجمن هنر درمانی آمریكا (AATA) تاکید می كند كه یک هنر درمانگر باید شرایط زیر را دارا باشد:
۱) درجه لیسانس با حداقل تحصیل ۱۵ ترم تحصیلی در كارگاه هنری و ۱۲ ترم در روانشناسی.
۲) درجه استادی در هنر درمانی
۳) یك سال سابقه كار پیش از فارغ التحصیلی تحت سرپرستی یك درمانگر ثبت شده.
هیئت مربوط به صدور گواهینامه هنری (ATCB) ، یك سازمان مستقل است كه گواهینامه ها را به درمانگرانی كه آموزش بعد از لیسانس و دوره انترنی را به پایان رسانده اند ، اهدا می كند . درمانگران باید امتحان تشریحی كه توسط (ATCB) برگزار می شود را پشت سر بگذارند تا گواهینامه هیئت را دریافت كنند.
● در یک جلسه هنر درمانی به چه نکاتی باید توجه داشت ؟
▪ با توجه به اینكه در حین جلسه هنر درمانی ، افكار و احساسات قوی می تواند به سطح بیاید ، باید مطمئن باشیم كه درمانگر ما در این امر متبحر می باشد.
▪ توجه داشته باشیم كه چنانچه درمانگر از موادی نظیر تربانتین و الكل استفاده می کند ، حتما سیستم تهویه مناسبی در اتاق نصب شده باشد.

موضوعات: تبلیغ اجتماعی, بیشتر بدانیم؟  لینک ثابت



[چهارشنبه 1394-10-30] [ 08:52:00 ق.ظ ]





  آپنه خواب چیست؟   ...

آپنۀ خواب قدرت حافظه را تضعيف مي كند! + روش تنفس صحيح

نتايج بدست آمده از يك بررسي حاكي از آن است عارضۀ آپنه خواب موجب مي‌شود در قدرت حافظه فرد مبتلا به آن خلل ايجاد شود. طبق بررسي متخصصان، عارضه آپنۀ خواب باعث مي‌شود فرد در به ياد آوردن موضوعات معمولي و پيش پاافتاده‌اي همچون محل پارك خودرو با مشكل روبرو شود.

بررسي انجام شده روي 18 مبتلا به آپنۀ خواب نشان داد قدرت حافظه مكاني اين افراد تحت تاثير اين عارضه قرار گرفته‌است.

دكتر «آندرو وارگا» محقق ارشد اين مطالعه گفت: در بررسي خود كه براي اولين بار انجام گرفت، مشخص شد عارضه آپنه خواب كه به طور فزاينده‌اي در حال گسترش است مي تواند تاثير منفي بر شكل گيري بخش‌هايي از قدرت حافظه داشته باشد. به گفته دكتر «وارگا» يافته‌هاي اين مطالعه حاكي از آن است از دست رفتن قدرت حافظه يكي از نشانه‌هاي حائز اهميت براي كنترل و معاينه مبتلايان به آپنه خواب است. به گفته متخصصان در حاليكه در اين مطالعه رابطه بين آپنه خواب و از دست رفتن قدرت حافظه مشاهده شده، لازم است براي تاييد ارتباط علت-معلولي ميان آن دو تحقيقات بيشتري انجام شود.

  • تحريريۀ ذهن برتر | يكي از بزرگترين نعماتي كه در اختيار انسان قرار گرفته: اكسيژن است. و يكي از بهترين روشهاي تقويت حافظه، تنفس صحيح در هواي آزاد است. دكتر سيدا مرد حافظه ايران در همايش «اسرار باورنكردني تقويت ذهن و حافظه» اين روش را آموزش مي‌دهد. اما به صورت خلاصه آن را براي شما معرفي مي‌كنيم و پيشنهاد مي‌كنيم بعد از آنكه روش آن را آموزش ديديد، در كنار پنجرۀ اتاق يا در معرض هواي آزاد اين تمرين را چند بار انجام دهيد. تمرين به اين صورت است كه با يك شماره عمل دم، چهار شماره حبس نفس در سينه و دو شماره بازدم تنفس را انجام مي دهيم. هم چنين اين تمرين را مي‌توانيد با ضرايب ديگري نيز انجام دهيد، خوب به مثال توجه كنيد:
  • مثال: دو شماره عمل دم، هشت شماره حبس نفس در سينه و چهار شماره بازدم.
  • چرا با سيستم 2 4 1 نفس بكشيم؟
    همه براي انجام يك كار جديد و يك تغيير كوچك، به‌دنبال يك دليل محكم و منطقي هستند. براي تنفس با سيستم 2 4 1 كه قرار است به عادت جديد هر روزۀ شما تبديل شود: يك دليل مهم و منطقي وجود دارد و آن اين است كه مغز انسان فقط 2% از وزن بدن را تشكيل داده اما بيشتر از 25% از اكسيژن مصرفي بدن صرف كار مغز مي‌شود. لطفا به هر سلول مغزي شبيه كارمندي زحمتكش، وقت‌شناس و باهوش نگاه كنيد. برايشان ارزش و احترام بگذاريد. شما حدود 100 ميليارد سلول (پرسنل) ِ وظيفه شناس و حرفه‌اي و خستگي ناپذير داريد كه (سازمان) ذهن شما را ساخته اند و تنها وظيفه شما رساندن اكسيژن كافي به اتاق هر كدام از اين سلولها است.

منبع:ذهن برتر

موضوعات: بیشتر بدانیم؟  لینک ثابت



[سه شنبه 1393-09-04] [ 11:59:00 ب.ظ ]





  انیشتین چی می خوره؟   ...

آشنايي با خوراكي هاي تقويت كننده تمركز | راه ميانبر دانستن

با اين خوراكي ها قدرت تمركز خود را بالا ببريد!

می‌خواهم بفرستم

از سري مطالب علمي: راه ميانبر دانستن …

متشكريم كه الآن روي اين خبر كليك كرديد. شما با يك رژيم غذايي ساده مي‌توانيد تمركز خود را افزايش دهيد و فعاليت و عملكرد بهتري در كارهاي روزمره داشته باشيد. به گفته دكتر سيدا “ارتقاي تمركز يكي از روشهاي تقويت حافظه است.”

برخي افراد در طول يك روز كاري در محل كار احساس خواب آلودگي و عدم تمركز مي‌كنند در حالي كه استفاده از برخي غذاها و نوشيدني‌ها مي‌تواند توان طبيعي مغز را افزايش دهد و شما را سرحال كند و ذهن‌تان را تقويت كند. برخي از خوردني‌هايي كه به افزايش تمركز و توان ذهني كمك مي‌كنند عبارتند از:

1- تخم كدو

مصرف روزانه اين ماده به افزايش عنصر «روي» و در نتيجه افزايش تمركز شما كمك مي‌كند. اين خوردني همچنين منبع سرشاري از اسيد چرب امگا3 است.

2- گوجه فرنگي

گوجه فرنگي حاوي يك نوع آنتي اكسيدان به اسم «ليكوپن» است كه از مرگ سلول‌هاي مغزي جلوگيري مي‌كند. با جلوگيري از مرگ سلولهاي مغزي توجه و تمركز شما بيشتر شده و ذهنتان متمركزتر مي‌شود. همچنين مهارت‌هاي حل مسئله نيز در شما افزايش مي‌يابد.

3- اسفناج

سطح بالاي پتاسيم در اسفناج، سرعت انتقال پيام‌هاي عصبي را افزايش داده و ذهن را پاسخگوتر و قوي‌تر مي‌سازد.

4- بلوبري

اين خوردني به عنوان يك منبع مهم آنتي اكسيدان و پلي فنول و تركيبات ضدالتهابي عمل مي‌كند كه بر عملكرد مغز و سيستم عصبي تاثيرات مثبتي داشته و از ضعف حافظه جلوگيري مي‌كند.

5- چاي سبز

چاي سبز حاوي كافئين كمتري است ولي به عنوان يك ماده‌اي كه ايجاد انگيزه كرده و محرك است استفاده مي‌شود كه جايگزين خوبي براي قهوه است. اين ماده همچنين حاوي آنتي اكسيدان و فلاوونوئيد است.

6- گردو

با اضافه كردن گردو به سالاد، ماست و … مي‌توانيد مهارت‌هاي استدلالي خود را از طريق تركيباتي مانند اسيد چرب امگا3، پلي فنول‌ها و آنتي اكسيدان‌ها افزايش دهيد.

7- نخود

اين ماده حاوي منيزيم است كه مانند پتاسيم سرعت انتقال پيام در ميان سلولهاي مغزي را افزايش مي‌دهد و روند گردش خون را آسانتر مي‌سازد كه اين موضوع انتقال خون و اكسيژن‌رساني به مغز را تسهيل كرده و افزايش مي‌دهد.

8- گوجي بري | miracle berry

اين ميوه شبيه به ذغال‌اخته كه در چين سالهاست به خواص درماني‌اش معروف است به رفع خستگي كمك مي‌كند و حاوي آنتي اكسيدان بسيار زيادي است. اين خوردني همچنين حاوي ويتامين A‌ است كه اين ويتامين از كم شدن انرژي در بدن جلوگيري مي‌كند.

9- تخم مرغ

تخم مرغ حاوي «فنيل آلانين» است، مولكولي كه توسط بدن براي ترشح ماده شيميايي به منظور بهبود وضعيت روحي استفاده مي‌شود. استفاده از تخم مرغ به اين دليل،‌ موجب افزايش هوشياري شما و انگيزه بيشتر براي انجام كارهايتان مي‌شود. به گفته دكتر سيدا مرد حافظۀ ايران، زرده تخم مرغ حاوي ماده اي به نام “ليسيتين” است كه 28% مغز انسان را نيز تشكيل داده است.

موضوعات: بیشتر بدانیم؟  لینک ثابت



 [ 11:53:00 ب.ظ ]






  خانه آخرین مطالب لینک دوستان تماس با ما