سطرهای خالی
 
  خانه آخرین مطالب لینک دوستان تماس با ما  

   


آبان 1393
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << < جاری> >>
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30








جستجو






Random photo

اشعارویژه زیارت اربعین حضرت مولا اباعبدالله الحسین (ع)





کونوا زینا لنا و لا تکونوا شینا لنا





یاد امام و شهدا








اذکار هفته



  ۷ نقش مهم زنان قبل و بعد از واقعه عاشورا   ...
زنانی که در عاشورا حضور داشتن از دین اسلام حمایت کردند و دشمنان را رسوا کردند.
عاشورا، روز عملیاتی‌ بزرگ‌ و شگفت‌آور در تاریخ‌ اسلام‌ است‌ که‌ طی‌ آن‌، انقلاب ‌عاشورا بر سرزمین‌ کربلا چهره‌ی، جامعه‌ی اسلامی‌ و طی‌ آن‌ بنیان‌ حکومت‌ اموی‌ را دگرگون‌ ساخت‌ و اعماق‌ جان‌ها و جامعه‌ را تکان‌ داد. در این دگرگونی جامعه، زنان هم نقش اساسی داشتند که در این جا به هفت مورد از نقش زنان در عاشورا اشاره می‌شود.
روحیه بخشی
در بسیاری از جنگ‌ها حضور زنان در جبهه، به رزمندگان روحیه می‌بخشید. در کربلا نیز مادران و همسران بعضی از شهدا این نقش را به خوبی ایفا کردند.
پرستاری
از دیگر وظایف بانوان، پرستارى از بیماران، مجروحان و کودکان بود. پیش از واقعه، مراقبت از بیماران کاروان را بر عهده داشتند، و پس از عاشورا، زینب (س) سرگرم پرستارى از اعضای آسیب‌دیده کاروان بود. وى در زمان اسارت نیز با وجود آشفتگى روحى، نگه‌داری کودکان و مراقبت از آن‌ها را عهده‌دار شد.
مدیریت
بروز صحنه‌های بحرانی، استعدادهای افراد را شکوفا می‌سازد. نقش زینب در نهضت عاشورا و سرپرستی کاروان اسرا، درس«مدیریت در شرایط بحران» را جهانی می‌کند. وی مجموعه بازمانده را در رسیدن به اهداف نهضت، هدایت کرد و نقشه‌های دشمن را خنثی ساخت.
حفظ ارزش‌ها
درس دیگر زنان در کربلا، حفظ ارزش‌های دینی و رعایت عفاف و حجاب در برابر چشم‌های آلوده است. زنان با آن که اسیر بودند، لباس‌ها و خیمه‌های آن‌ها غارت شده بود و با وضع نامطلوب در معرض دید بودند، اما اعتراض کنان، بر حفظ عفاف تاکید می‌ورزیدند. ام‌کلثوم(س) در کوفه فریادکشید که:
“ آیا شرم نمی‌کنید برای تماشای اهل‌بیت پیامبر جمع شده‌اید؟“
زمانی که در شهر کوفه بازداشت بودند، زینب اجازه نداد جز کنیزان وارد آن خانه شوند. او در سخنرانی خود در کاخ یزید نیز بر گرداندن شهر به شهر بانوان، اعتراض کرد.که همه درس‌آموز عفت و دفاع از ارزش‌هاست.
تغییر ماهیت اسارت
زنان بزرگوار اهل‌بیت و صحابه، مفهوم اسارت را به آزادی بخشی تبدیل کردند و در قالب اسارت، به اسیران واقعی درس حریت و آزادگی دادند.
عمق بخشیدن به بعد عاطفی
عزاداری بر شهدا و تحریک عواطف مردم، به ماجرای کربلا عمق بخشید و از این رهگذر، ماندگارتر شد و بر احساسات نیز تأثیر گذاشت.
شهادت‌ها در کربلا، تأثیر بیدارگر داشت و جو نامطلوب را شکست. حتی در سفری که گروهی از اسرا را به شام می‌بردند، مسیحیان آن جا در کلیساها جمع شدند و به نشان اندوه بر کشته شدن حسین «ع»،ناقوس نواختند و از ورود سربازان به شهر جلوگیری کردند. در آن جا مردم همگی گرد آمدند و بر حسین درود فرستادند.
جسارت در برابر باطل
در میان لشکر عمر زنی بود که همراه شوهرش آمده بود. او هنگامی که دید لشکر عمر بر زنان حسین(ع) هجوم می‌برد و مشغول غارت است، شمشیری برداشت و رو به خیمه آمد و فریاد زد:
“ای مردان طایفه!‌ آیا لباس دختران رسول خدا به غارت می‌رود و شما تماشا می‌کنید؟ فرمانی جز فرمان رسول خدا (ص) ‌نیست، ای کشندگان رسول خدا.” شوهر آن زن دست او را گرفت و به خیمه‌ها بازگردانید.
این هفت مورد نقش زنانی که در عاشورا حضور داشتن را نشان می‌دهد که چگونه از دین اسلام حمایت کردند و دشمنان را رسوا کردند. عاشورا برای‌ همه‌ و همیشه‌ پیام‌ دارد و ما باید هماره‌ خاک نشین‌ درس‌های‌ این‌ کلاس‌ ابدی‌ بنشینیم‌ و به‌ مراتب‌ بالاتری‌ از ایمان‌ و عفت برسیم.
منبع: باحجاب
موضوعات: نقش زنان در فرهنگ عاشورایی  لینک ثابت



[جمعه 1393-08-30] [ 09:14:00 ب.ظ ]





  حقیقت وایبر چیست؟   ...
وزیر اقتصاد رژیم صهیونیستی:

«وایبر» پاسخی به جنبش «تحریم کالای اسرائیلی» بود

وزیر اقتصاد رژیم صهیونیستی، اعلام کرده است ، «وایبر» یک پاسخ خلاقانه به کمپین تحریم کالاهای اسرائیلی است.

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از رجانیوز،تب «وایبر» خیلی سریع بالا گرفته و اکثر کاربران تلفن‌های همراه هوشمند را با خود همراه کرده است؛ موجی که به دلیل رایگان و جذاب بودن این نرم‌افزار ایجاد شده و توانسته در مدت کوتاهی، بخش زیادی از ایرانیان را نیز به استفاده از این نرم‌افزار ترغیب کند. اما واقعیت این برنامه کاربردی به ظاهر دوست داشتنی چیست؟ پاسخ به این سوال را باید از وزیر اقتصاد رژیم صهیونیستی شنید.

«نفتالی بنت» اخیرا در یک مصاحبه اعلام کرده است که «Viber» توانسته پاسخ مناسبی به جنبش تحریم کالاهای اسرائیلی در اروپا موسوم به  بایکوت اسرائیل در سراسر جهان باشد. بر اساس خبری که نشریه «جروزالم پست» منتشر کرده، او با اعتراض به اظهارات برخی از مقامات اروپایی علیه جنایات اسرائیل و تلاش برای بایکوت اقتصادی این رژیم، تاکید کرده است: «به جای تحریم و بایکوت اسرائیل، بیایید خلاقیت را به مبارزه بگذاریم. وایبر بهترین پاسخ به بایکوت اسرائیل است.»

این مساله را باید در کنار این خبر تحلیل کرد که وایبر اکنون به یکی از پنج برند برتر تجاری تولید رژیم صهیونیستی تبدیل شده است و توانسته علاوه ایجاد یک شبکه اقتصادی قوی برای تل آویو، یک بانک اطلاعاتی قدرتمند جهانی نیز برای این رژیم فراهم کند.

این در حالی است که بر اساس یک بررسی که اخیرا انجام پذیرفته است، در میان نرم افزارهای ارتباطی، وایبر بیشترین سطح دسترسی به اطلاعات شخصی تلفن های شخصی را در اختیار داشته است.

جالب است بدانید که در همین راستا، ارتش مصر استفاده سربازان از نرم افزار «وایبر» را به علت سوء استفاده جاسوسی رژیم صهیونیستی از آن، ممنوع کرده است. مطبوعات مصر تأکید کردند ارتش این کشور استفاده سربازان از برنامه رایگان تماس‌های تلفنی (وایبر) را ممنوع کرده است؛ زیرا هدف این شرکت صهیونیستی از راه اندازی این نرم افزار رایگان سودآوری یا آگهی نیست، بلکه جاسوسی از کاربران است.

«عرب تایمز» به نقل از مطبوعات مصر نوشت: «سیاست این شرکت، جمع‌آوری و استفاده از اطلاعات است ولی معمولا کاربران بدون اینکه جزئیات فرم درخواست عضویت را به دقت بخوانند، آن را تایید می‌کنند. این شرکت در فرم عضویت نوشته است نرم افزار وایبر فایل صوتی مفصلی از مکالمه هر تماسی از همه تلفن‌ها و شبکه‌ها بدست می‌آورد تا درک بهتری از عملکرد شبکه و جزئیات آن از نظر تعداد مکالمه‌های کاربران و مکان‌های تماس و زمان مکالمه‌ها و نوع شبکه استفاده شده، داشته باشد.»

این شرکت این اقدام را اینگونه توجیه کرده است که به دنبال اطلاع از هر مشکل فنی و بهبود خدمات یا دلایل امنیتی عمومی است؛ ولی این شرکت فایل مکالمه‌های ضبط شده را به مدت سی ماه نگه داشته و در اختیار منابع اطلاعاتی خاص قرار می‌دهد.

گفتنی است، وایبر توسط یک تیم اسرائیلی طراحی و تولید شده که مدت ها در بخش های نظامی این کشور فعالیت داشته است. رهبر این تیم حرفه ای، «تالمون مارکو» هنوز هم مدیریت اجرایی شرکت Viber Media را در دست دارد. شبکه های اجتماعی اینترنتی iMesh و Bandoo که در گذشته موفقیت نسبی در جذب کاربران داشتند نیز توسط «تالمون مارکو» طراحی شدند.

بعدها شرکت «وایبر مدیا» به دلیل آنچه توجیه اقتصادی و ارزان بودن نیروی کار خوانده شد، سازمان مرکزی خود را از اسراییل به کشور بلاروس منتقل کرد و به قیمت ۹۰۰ میلیون دلار توسط یک شرکت ژاپنی به نام Rakuten، خریداری شد.

موضوعات: رسانههای اجتماعی  لینک ثابت



 [ 08:55:00 ب.ظ ]






  خانه آخرین مطالب لینک دوستان تماس با ما